הבית של רוני – פינת האוכל והמטבח

פינת האוכל והמטבח ממשיכים את החלל המרכזי של הסלון ומבואת הכניסה בביתה של רוני. בתחילתה של כל דרך עוד בשלב התכנוני אני בוחנת את הקיים בבית ומסתכלת את מה אפשר לשפץ ולשדרג ואיפה כדי להחליף ולחדש, הפינות הללו ממחישות את העניין הזה טוב.

כשהתחלנו לחשוב על מה אנחנו רוכשים לפינת האוכל עלה נושא התצורה של פינת האוכל החדשה לעומת הישנה. פינת האוכל בבית הקודם הייתה יחסית קטנה והתאימה לשולחן מרובע אך עם המעבר לבית החדש היה ברור שיש צורך בשולחן מלבני בשל התצורה החדשה שאותו נרכוש אך את הכיסאות הקיימים יש בהחלט מקום לשדרג ולשפץ ואין צורך ברכישת כיסאות חדשים.  לאחר שרכשנו שולחן אוכל חדש בגוון טבעי בחרתי לצבוע את הכיסאות שהיו בצבע חום כהה לגוון שמנתי ולרפד את המושבים בבד שעוונית שהוא גם נעים למגע וגם אטום למים, דבר שמתאים בעיקר לבתים עם ילדים. את הכיסאות רוני צבעה בעצמה עם צבע המתאים לעץ ואת המושבים ריפדתי בעזרת זוג מספריים ואקדח סיכות.

 

קיר פינת האוכל הוא קיר שתפס לי את העין הישר מההתחלה. זהו קיר שנמצא ממול למבואת הכניסה והוא דיי דומיננטי בגודלו ובמיקומו, לכן היה לי ברור ששם צריך להיות משהו שייתן מוקד מעניין לבית. כוורת עץ ממוחזר שמצאתי בשיטוטי הרבים נתנה לי את העוגן שחיפשתי ומשם הדרך הייתה לי ברורה. תמונות שהיו בנמצא בבית המשפחה הוצאו ממסגרותיהן הישנות והחליפו מראה כשהתחדשו במסגרות חדשות. אוסף של ינשופים מבית הסבתא התמקם לו בתוך הכוורת ושעון מעניין במראהו שרכשתי השתלב בקומפוזיציה שבחרתי ליצור על הקיר. גוף תאורה שהגיע גם הוא מבית הסבתא נתלה מעל השולחן והתחבר במראהו לשאר גופי התאורה שנתלו בבית.

אוסף הינשופים מקרוב.

 בחיפושי אחר הפריט המושלם לשולחן פינת האוכל נתקלתי בצנצנת העוגיות הזאת שממש תפסה אותי והחלטתי לעשות לה הסבה לטובת אגרטל לפרחים. מי אמר שצנצנת היא רק צנצנת!

ומפינת האוכל אנחנו זולגים הישר למטבח.

 הדבר שבלט לי יותר מכל במטבח במראהו הקודם היה הצבע (תמונות הלפני בסוף הפוסט), הצבע הצהבהב השתלט על המראה ובלט בחסרונו. מאחר ומבחינה פונקציונלית המטבח היה במצב מצוין לא היה צורך להחליפו ובהתאם לזאת החלטנו על שליחת החזיתות לצביעה. בחרנו צבע כחול לחזיתות התחתונות ושמנת לעליונות. ידיות המטבח הוחלפו גם הן וכל המטבח קיבל פנים חדשות לגמרי בעלות נמוכה יחסית ביחס להחלפת מטבח.

 

וכך נראה המטבח לפני:

בפוסטים הבאים חדרי השינה והאמבטיה…

לפוסט על הסלון ומבואת הכניסה: בקישור כאן.

יום חמים ונעים שיהיה.

צילום: הגר דופלט.