החדר של עפרי

אני מודה שאת הפוסט הזה ניסיתי להתחיל בכל מיני צורות ואיך שלא סובבתי, הפכתי או הזזתי לא מצאתי את המילים הנכונות. אז אני פשוט אזרום לי עם הסיפור ואומר שעפרי (שם בדוי) היא ילדה מקסימה ומבריקה בת שמונה שהקיץ האחרון מלבד רוחות המלחמה לא היה פשוט עבורה, בגופה התגלתה מחלת הלוקמיה ויחד איתה נפתחה לה חזית חדשה והרבה יותר נחושה. מבלי לבזבז זמן מיותר התגייסה משפחתה למען מטרה אחת להסתכל קדימה, להתחזק ולהתגבר על המחלה.

באחד מימי האשפוז הראשונים פנתה עפרי לאימא שלה וביקשה חדר מעוצב כזה שיהיה לה כיף לחזור אליו מהשהיות בבית החולים. כך החל הכדור להתגלגל לידיי ובלי היסוסים התקבלה החלטה שאת החדר אנחנו מעצבות בזמן קצר ובעלות מינימלית. ראשית בררנו עם עפרי מה היא הייתה רוצה בחדר, ונענינו בדבר אחד: חדר עם טפט.

 אחרי מדידות וחשיבה במה נוכל להשתמש, את מה נשפץ (ברור) ומה נצטרך לרכוש או לגייס בחרתי בטפט של Pip Studio שאני מאוד אוהבת בגלל הצבעוניות העדינה שלו ותחושת החופש והאופטימיות שהוא משדר. תמונה שצולמה מהחנות הועברה לאישורה של עפרי ולאחר שקיבלנו את בירכתה, הזמנו את הטפט.

קוריוז קטן בהקשר זה: מי שמכיר יודע שלהזמין טפט לוקח בערך חודש, הפעם דיברתי עם החנות והסברתי להם את דחיפות העניין, בחיפוש לא שיגרתי נמצאו שני גלילים של הטפט שרצינו במחסן החנות וכך הם הגיעו לידינו תוך יומיים בלבד.

במקביל להזמנת הטפט יצרתי קשר עם איש יקר , אורי, שיצא לי לעבוד אתו כמה וכמה פעמים וגם הוא ללא היסוס נרתם למשימה והתגייס לצבוע את החדר ולסדר את החשמל.

שולחן הכתיבה מוקם מחדש בחלל החדר ולוח שעם רגיל שהיה בנמצא שופץ על ידי ועל ידי עפרי ביחד. בחרתי בבד מתאים ומתחנו אותו על לוח השעם בעזרת אקדח סיכות. לסיום הוספנו פס תחרה רקומה ליצירת קונטור שידגיש את המסגרת.

מראה מוזהבת שהייתה גם היא בחדר נצבעה בצבע תכלכל ושויפה לקבלת מראה מעניין יותר ומוקמה לצד השולחן. יחד אתה נצבעו ושופצו באותו צבע גם המדפים החומים והשולחן שלצד המיטה כדי לקבל מראה אחיד ונעים.

 לאחר סיבוב קניות באיקאה יצאתי עם שלל שהסתכם ברכישת וילונות לחדר, כל גופי התאורה,  שעון וקופסאות צבעוניות שמוקמו על המדפים ושולחן הכתיבה.

 בבוקרו של יום ישבנו עפרי ואני ומיינו כל פרט ופרט מחדרה כשבסיומו שחררנו לא מעט פריטים שכבר לא היו רלוונטיים וסידרנו את האחרים. כל פרט מצא את מקומו והכי חשוב הכל נעשה בשיתוף מלא והסכמה.

אקססוריז ותמונות מתאימות נאספו אצל טלי בבית ילדים ושרשרת ססגונית של Bungalow  נאספה אצל זילקה וסלרון ונתלו יחד על הקיר.

ספל קרמיקה שעפרי יצרה קיבל מקום של כבוד ככלי לעטים וטושים על שולחן הכתיבה.

ועכשיו התייחסות קלה לנושא הטפט: אין ספק שבמקרה שלנו הטפט הוא הוא הנושא שסביבו התגבש העיצוב, אבל כשהלבשתי את החדר עוד בטרם תומר מדביק הטפטים הגיע גם אני וגם אימא של עפרי לא הרגשנו בחסרונו לכן בחרתי לצלם את החדר גם לפני הדבקת הטפט על מנת להמחיש זאת.  יש לסייג ולומר שהקיר  במראהו עדיין נראה שונה משאר הקירות כיוון שבצביעה הכללית של כל החדר הוא לא נצבע מתוך ידיעה שהוא יכוסה. למעשה מה שאני מנסה לומר הוא שעיצוב מזמין יכול להתקבל עם טפט אבל לא פחות גם עם פח צבע קטן.

בסיכומו של עניין, הפוסט הזה מספר על אנשים טובים באמצע הדרך שהתגייסו בזמן אפס לקחו חלק ותרמו מעצמם ומזמנם ועשו הכל בהתנדבות!!! כל זאת בתקופה הכי לחוצה שיש – לפני החגים. כאן בדיוק זהו המקום לפרגן להם ולומר תודה ענקית בשמי ובשם המשפחה.

אורי אריפול – אור בבניה – על צביעת החדר והתקנת החשמל.

תומר פרקט וטפט – על הדבקת הטפט.

בנדק חומרי בנין – על שנתנו לנו את הצבע לקירות ולריהוט.

ביתילדים – על האקססוריז והתמונות.

Silke & Solrun – על שרשרת הדיגלונים היפה.

לחיצה על השמות תוביל אתכם הישר אליהם.

וכך נראה החדר לפני:

עוד קצת תמונות שלא יכולתי שלא להעלות יחד עם סיפור קטנטן שגרם לי להרגיש שעשיתי את הדבר הנכון עבור עפרי. בבוקר היום כשסידרנו מיינו וארגנו את החדר השעות חלפו דיי מהר, בשלב מסוים עפרי הייתה צריכה ללכת לפגישה שתואמה לה מראש עם כוכבת ילדים ידועה, להפתעתי היא לא רצתה ללכת והעדיפה להישאר יחד איתי ולהמשיך בתהליך הלבשת החדר. טוב אני מניחה שגם עייפות ועוד הצטרפו למשוואה אבל בכל זאת … היה לי כיף לדעת. אל דאגה הפגישה רק נדחתה למועד מאוחר יותר.

מאחלת החלמה מהירה וקלה לעפרי ולמשפחתה.

תמונות: מיכל לוי.