המעבדאדא של ינקו-דאדא

 במהלך חופשת הפסח שעוד רגע נשכחת יצאנו בבוקרו של יום למוזיאון ינקו-דאדא  בעין הוד. ערכתי ברור קצר בטלפון שיש לילדים פעילות חווייתית, לקחתי תיק העמסתי את הילדים ויצאנו לדרך. באופן כללי אנחנו אוהבים מאוד לבלות במוזיאונים והמיקום אף פעם לא מהווה אתגר, אם יש משהו מעניין אנחנו שם. בדרך לא ציפיתי למשהו מיוחד לכאורה מוזיאון, סדנה חווייתית, מה יכול להיות כבר חדש.

בקומה שתחתונה של המוזיאון נמצאת המעבדאדא שם התקיימה הסדנא. אני אתחיל מהסוף, הייתי צריכה בשעת הסגירה לגרד את הילדים החוצה ולהבטיח להם שעוד נחזור. הרעיון של המעבדאדא הוא לפרוץ את גבולות האומנות המקובלים ולתת לדמיון דרור וחופש חסר גבולות ברוח אנשי הדאדא.

אנשי הדאדא וזרם הדאדאיזם הוא למעשה זרם אוונגרדי באומנות ובתרבות שפעל בתחילת המאה העשרים לפרק זמן קצר מאוד במטרה לערער על האמונות והמוסכמות של החברה האירופאית באותה העת. אנשי הדאדא פעלו במגוון תחומי אומנות ויצרו אומנות מפתיעה ואחרת. למרות תקופת הפעילות הקצרה הם השאירו חותם על האומנות עד היום.

בזמן שהחברייה שלי נהנתה מסירי אמייל, גיזרי נגטיבים והכנת הגדת פסח אלטרנטיבית אני בדקתי כל פינה ופינה על שלל חפציה ולא הפסקתי להתפעל.

סיר תומך…

 

מי אמר שסיר הוא רק סיר?

תודה רבה למוזיאון ינקו-דאדא שאפשרו לי לעשות שימוש בתמונות המעבדאדא.

לאתר המוזיאון הכניסה מכאן.

שיהיה יום נעים.

תמונות: מיכל לוי