פרויקט בית מארח

פרויקט בית מארח, מוכר למישהו? אני נפגשתי עם הפרויקט לראשונה בחיי השנה. בהתחלה הוא היה תאריך רחוק שקיבלנו אי שם בתחילת השנה עד שערב לפני הבנתי שזה לגמרי קורה וצריך לעשות עם זה משהו.

עדכון זריז למי שלא מכיר: בית מארח הוא פרויקט שנערך בדרך כלל במסגרת כלשהי כגון :גן, כיתה א' ואפילו במסגרת יישובית. המורה מחלקת את הכיתה לקבוצות קטנות ובכל חודש בית אחד מארח את הקבוצה לערב שלם. המטרה כמובן חברתית לחלוטין.

כך מצאתי את עצמי ערב לפני מחפשת רעיונות בגוגל לבית מארח ובאמת שיש הרבה, אבל לא הצלחתי להתחבר לכלום. מה גם שהיו לי תנאים מקדימים משהו נקי, נקי ועוד פעם נקי. בנוסף רציתי משהו שהילדים יהיו גאים בו ויוכלו לקחת הביתה. לאחר כחצי שעה של חיפוש ואפס תוצאות עלה לי רעיון: להכין שלט לחדר בצורת שרשרת דגלים מקושטת.

בשונה מהפעם הקודמת שבה ערכתי לנסיכה שלי סדנה לציור על עוגיות Gingerbread (ההכנה של העוגיות בפוסט כאן) ביום הולדתה ולא הצלחתי לצלם אפילו תמונה אחת בשל האינטנסיביות שבהפעלה לילדים, הבטחתי לעצמי הפעם שאת הסדנה של הפרויקט אני מצלמת ויהי מה. אז עם ילדים סביבי תינוקת על יד אחת ומצלמה ביד השנייה עמדתי במשימה לטובת כל האמהות שמחפשות הפעלה נעימה קלילה והכי חשוב לא מלכלכת לאחר צהרים מלא בכיף.

אז מה צריך: דפי בריסטול צבעוניים (נמכרים ביחידות או בחבילה של שישה צבעים), חוט פשטן (או כל חוט עבה שיש בבית), אפליקציות עם מדבקה מאחור (דבר גאוני ולא מלכלך בעליל), סרגל, מספריים ומחורר. העפרונות בכוס היו צ'ופר קטן לסוף.

תחילה גוזרים משולשים אחידים בכל הצבעים, המשולש הראשון שגזרתי שימש לי שבלונה לכל השאר. תוך רבע שעה גזרתי את כולם. המטרה היא שיהיה דיגלון לכל אות בשם של הילד. אגב אם מדובר בילדים גדולים יחסית הם יכולים לגזור את המשולשים בעצמם.

חוררתי חורים בצידי הדיגלונים.

וסידרתי הכל בקעריות על השולחן. במהלך ההפעלה כל ילד בחר לו את הצבעים שהוא רוצה ואת האפליקציות, את אורך החוט גזרתי יחד אתם לפי אורך השם.

תחילה הם כתבו את האותיות אחר כך השחילו ולבסוף קישטו.

תוך כדי ההפעלה נזכרתי שיש לי בבית מנקי מקטרות, אז מהר הלכתי להביא כדי שכל ילד יוכל ליצור לעצמו צורות ולקשור לשרשרת שלו.

זהו התוצר של הנסיכה הפרטית שלי. בחיי שלא נגעתי או הוספתי, בסיום הערב תליתי לה את השלט על הדלת עם וואשי טיפ.

ההפעלה הזו לקחה בערך כארבעים דקות. בזמן שנותר לארוחת הערב נתתי להם להרכיב פאזל גדול יחד כמשימה קבוצתית וכשהם סיימו כל ילד קיבל את הצ'ופר.

יש לכם רעיונות נוספים שתפו בתגובות.

שיהיה בהצלחה.

תמונות: מיכל לוי.