שנה טובה – הגירסה שלי

שנה חדשה כבר ממש איתנו, ברוכה באה שנת תשע"ג. בכל שנה יש לי מעין טקס קבוע של הבאת פרחים ליקרים לי, השנה בחרתי לגוון ולהחליף את טקס הפרחים המסורתי שלי בעוגת חג עם שלט קטן של שנה טובה. במקביל להכנות לקראת החג ניסיתי להבין מהו הפוסט שאיתו אני רוצה לקדם את פני השנה החדשה. חיפשתי כל מיני כיוונים, חיפשתי באין ספור בלוגים ואתרים עד שהבנתי שלכבוד החג הזה אני רוצה משהו משלי כזה שירגיש לי חג בקצות האצבעות וסיפוק עמוק בפנים.  כך קרה שהחלטתי לשלב את השניים ולהפוך את העוגות לפרויקט הקטן שלי, אז לקחתי את המצלמה לידיים לפוסט חגיגי חם מהתנור להשראתכם.

אמרו לי פעם שסוס מנצח לא מחלפים, ואין, אין על עוגת שוקולד תמיד יש לה קליינטים, ואם ללכת על בטוח אז יש לי מתכון של עוגת השוקולד הכי טעימה בעולם היא מהרשת (איך לא) וקוראים לה עוגת שוקולד קובי. איש אינו ממש יודע מיהו אותו קובי מסתורי שעל שמו נקראה העוגה אבל דבר אחד בטוח זוהי עוגת השוקולד הכי קלה להכנה והכי טעימה שיש.

למי שלא מכיר יכול לראות את המתכון הבסיסי כאן. אני באופן אישי לקחתי את המתכון והעשרתי אותו קצת והמתכון שמופיע בפוסט הוא הורסיה שלי לעוגה.

המצרכים:

4 ביצים

1 כוס סוכר

4 כפות שמן

1/2 כוס אבקת קקאו

1 כוס קמח תופח

כפית תמצית וניל

3/4 כוס מים פושרים

100 גרם שוקולד מריר

לציפוי (בעוגות הספציפיות האלה לא השתמשתי בציפוי)

100 גרם שוקולד מריר

שמנת מתוקה

 

לעבודה: מפרידים את החלמונים מהחלבונים ומקציפים את החלבונים עם הסוכר עד לקבלת קצף יציב.

בקערה המרכזית מערבבים את הקמח עם הקקאו.

בקערה בינונית ממיסים את השוקולד עם המים הפושרים – אני שמה כדקה וחצי במיקרוגל – ומוסיפים אחר כך את השמן, תמצית הוניל והחלמונים ומערבבים.

מאחדים את הכל יחד, מערבבים ואופים שלושים וחמש דקות בחום של 180 מעלות או עד שקיסם יוצא יבש.

בשלב זה אפילו הכלים המלוכלכים נראו לי חינניים אז צילמתי גם אותם.

על מנת להפוך את העוגות לחגיגיות יותר מהרגיל החלטתי להכין קצפת בסיסית של שמנת מתוקה עם מעט שוקולד מומס בשביל לקבל גוון שוקולדי ולמרוח אותה באמצע, ולמעלה במקום הקרם המסורתי של כל עוגות השוקולד באשר הן החלטתי להשתמש במפית דויילי פשוטה כדי ליצור דוגמא חגיגית ואלגנטית.

כשהגעתי לחלק הזה גיליתי שלא חשבתי על פרט קטן והוא העובדה שאין לי מסננת קטנה, כמעט שויתרתי עד שמצאתי פטנט. השתמשתי בכף לחליטת תה כמסננת אלטרנטיבית והיא עשתה את העבודה מצוין ובלי לכלוך מיותר פשוט הכנסתי לשקית הקקאו אספתי אבקה, השתמשתי והחזרתי ישירות לשקית. לא קונה מסננת קטנה.

בזקתי מעט קקאו קודם כדי שיהיה מירקם יפה למפית, הנחתי את מפית הדויילי ובזקתי מעליה את אבקת הסוכר והרמתי בעדינות.

 

הכנתי שלטי שנה טובה קטנים על שיפודי עץ קשורים בסרט וזו התוצאה.

אני מאחלת לכם ולבני ביתכם שנה טוב ומתוקה מלאה בהמון רגעי אושר וקסם.

חג שמח!

תמונות: מיכל לוי.